onsdag 23 mars 2011

en nöjd kund i handen är bättre än tio missnöjda kunder i skogen.

Igår träffade vi så slutligen the elusive Ilkka. Med honom diskuterade vi bland annat om korv och öl och varför rörmokare aldrig kommer när de säger att de ska komma. Andra ämnen som kom upp var vad marknadsföring är, hur det utvecklats genom historien, och hur en missnöjd kund är mycket bättre på att sprida budskapet än en nöjd kund. 

På det temat kunde jag berätta om den där affären i stan dit jag aldrig går igen frivilligt, men kanske jag låter var och en ha sin uppfattning. Det kan ju hända att de inte behandlar alla sina kunder dåligt, de kanske bara inte gillar mig.

3 kommentarer:

Va du vill sa...

Vilket av alla företag i "stan" går ni inte frivilligt till? Själv kan jag tänka mig många olika.

delpheena sa...

jag hadd ju int tänkt skriva det, men när du nu frågar så: tv store. bokhandeln håller jag mig förvisso helst borta från också.

Va du vill sa...

okej, har själv inte lagt min fot innanför dessa 2 ställen.