torsdag 17 mars 2011

ekonomisk historia på halvfart.

När dagens föreläsare började med att slänga upp en OH med rubriken Suomen taloushistoria blev jag lite ställd. Vänta, vad var dagens ämne egentligen? "Från företagsidé till affärsidé"? Okej. Var Marshallhjälpen kommer in i det temat är jag fortfarande inte riktigt säker på, får jag väl medge. Men det finns ingen onödig kunskap, heter det väl.

Men det har varit lite svårt att fokusera idag. Ryggen värker efter att jag tydligen lyfte något fel igår i samband med flytten, och lunchen gick åt till att ringa diverse snubbar för att försöka få ordning på elektriciteten, så ganska lite procent av min uppmärksamhet räcker till ekonomisk historia på finska just nu. Det är nu bara en sån dag.

3 kommentarer:

Erik sa...

Helt klart så känns det som att vi blir helt fullärda efter dom tre dagarna vi har i det ämnet...jag behöver inte mer i alla fall.

Nästa gång skulle vi gå igenom lagstiftningen...det måste ju bli en höjdare...

delpheena sa...

jo, jag håller med. kan nog hända att det blir "en sån dag" alla dagarna...

Mikko sa...

Jaa ni såhär tråkigt är det nästan som man undrar vad man gett sej in på riktigt...nå han kanske har en bättre dag nästa gång får vi hoppas.. eller?