måndag 14 mars 2011

dag två: man är väl rebell.

Dag två jobbade vi också med mappstrukturer, vilket bland annat innebar att vi skulle skriva en reseberättelse om dendär gången när vi åkte till Italien. 

Jag valde att skriva om dendär gången när jag inte åkte till Italien.
Man är väl rebell. 

Själva berättelsen hade ju inte så mycket med uppgiften att göra, men eftersom jag nu ändå skrev den tänkte jag att jag kunde infoga den här i bloggen också. Så här var det: 

I våras skulle jag åka på resa till Italien tillsammans med min kör. Vi skulle åka till en liten stad i närheten av Milano, uppträda tillsammans med en lokal kör, gå på sightseeing och se Inter spela mot Atalanta.

Fast sen gick det så att en liten vulkan vid namn Eyjafjallajökull blev lite upprörd.

Så när vi skulle sitta och äta pizza i Milano satt vi i stället på Marco Polo i Vasa och försökte hålla humöret uppe. Och när vi skulle sjunga Mull' on heila i en italiensk 1600-talskatedral gick vi istället till Suomi Baari Kalle och sjöng karaoke. Och när vi skulle sitta på läktaren och se Inter vinna över Atalanta satt jag istället hemma framför teven och såg Jaro förlora mot Inter.

Så gick det med vår Italienresa.

1 kommentar:

Mikko sa...

Hejsan!
En intressant berättelse..jag kan berätta en liknande fast sann då..Vi var till Paris ifjol med min kör och sjöng både i en katedral mitt i Paris och på ett slottliknande ställe lite utanför, det var häftigt! Fast nån fotbollsmatch blev det inte tyvärr för PSG hade tydligen semester (augusti) så de va ju synd. Men annars var Paris en helt betagande stad, skulle kunnat gått runt å bara turistat hur länge som helst! Vi ses!