tisdag 15 mars 2011

dag fem: jag har körkort.

I fredags gick vi igenom olika funktioner i Word och skrev/uppdaterade vårt CV. Nyaste Word-utgåvan är jag inte helt bästa vän med, men jag spenderade merparten av förra läsåret (and then some) brottandes med marginaler och streck i min pro gradu-avhandling, där minsta detalj ska granskas in absurdum*, så programmet överlag är mer än bekant. 

Vad gäller CV:t trodde jag att de flesta (alla?) som går kursen är arbetslösa, så alla torde väl redan ha en meritförteckning redo och klar att ge till första bästa arbetsgivare som visar det minsta intresse. Men jag adderade i alla fall att jag har körkort. Ifallatt nån vill anlita mig som privatchaufför eller pizzautkörare.

Man vet ju aldrig.


* grövre faktafel och dylikt är det däremot inte så noga med, så länge punkten är på rätt sida parentesen.

Inga kommentarer: