torsdag 21 april 2011

ben att stå på.

Ni vet när man var liten och man fick sluta skolan tidigare dagen före ett lov? Det är ingen som har tänkt på att införa den praxisen på den här utbildningen?

Nåja. Den här veckan har varit tre intressanta dagar av fyra möjliga; det är rätt bra procent ändå. Tisdag och onsdag sysslade vi med fotografering. Jag fotar periodvis relativt mycket, men som med de flesta andra kreativa uttryckssätt ägnar jag mig mindre åt teori och mer åt praktik. Jag är helt värdelös på att läsa f-klav, men spelar på ändå. Att skissa är dödstråkigt, så jag tuschar direkt. Men det är bra att tvingas lära sig lite teori, så man har några ben att stå på. 

Med hjälp av ben att stå på, eller mera specifikt ett stativ, kunde den här bilden till exempel ha blivit miljoner gånger bättre. 

Inga kommentarer: