tisdag 19 april 2011

en liten historia från den tiden då jag var dum i huvudet.

När jag gick i åttan gick jag C-tillval i webbdesign. Där satt vi två och två i några månaders tid och skrev html direkt i wordpad. Jag och min partner gjorde en sida om Nalle Puh. Vi hade en sida med citat och så hade vi sökt* bilder från nätet som vi sparade ner och la in. När vi var i princip färdiga kom vi på den smarta idén att dedär bilderna kan vi ju radera från datorn, vi har ju redan lagt upp dem på sidan. Döm om vår förvåning när sidan sen bara visade röda kryss. What gives?

Det vi lär oss av den här historien är att senast jag kodade html var på den där tiden för länge sen när jag var helt dumihuvu. Så dagens lektion i grundläggande html var helt bra och relevant. Det finns hopp.

* man googlade ju inte på den tiden, altavistade kanske?

Inga kommentarer: